Wybór dobrej agencji SEO – Google podpowiada czym się kierować

24 września 2022

Dalsze informacje o tym, jak zatrudnić agencję SEO.

Jeśli masz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna pierwszej stronie wyników wyszukiwania. To oczywiste przecież, że współcześnie widoczność w sieci jest jednym z fundamentów sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak wobec tego wybrać rzetelną agencję SEO? Należy wsłuchać się w podpowiedzi ekspertów, a najlepiej tych od Google.

Google doradza, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO

Nie można negować, iż cała branża usług SEO, innymi słowy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i cały czas rozkwita praktycznie wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo istnienia innych alternatyw, jak między innymi Yandex, Yahoo lub Bing, nadal najistotniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto stara się być widocznym w internecie, musi zapracować na swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest mocna, przeważnie nie jest to łatwe bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest czymś zupełnie nowym, i przygotowało krótki film o tym, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO.

Cechy dobrej agencji SEO według Google

Pracownik Google z przeszło 10-letnim stażem klarownie wyjaśnia, jak poznać solidną agencję SEO, wymieniając wśród najważniejszych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dokładnego audytu strony,
  • zdolność oceny czasu oraz budżetu niezbędnego do wykonania zakładanych wdrożenia,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych działań, np. poprzez permanentny dostęp do statystyk strony i cykliczne raporty,
  • zagwarantowanie stronie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozycjonowanie w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe.

Przedstawicielka Google podkreśla też, iż rzetelna firma SEO w żadnym wypadku nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, nieraz dającym pierwsze rezultaty zwykle po paru miesiącach działań.