Rodzaje pozycjonowania

10 lutego 2019

Dalsze informacje o pozycjonowaniu stron Kraków - skieruj się tu

Znamy 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– miasto (np. “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Widzew”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców rezydujących w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Kolejny model pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie niższa konkurencja. Ważne jest także to, iż rośnie tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 5 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 niebieski,
– buty Nike Tanjun białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, finały Pucharu Europy w piłce nożnej czy Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść witryny internetowej.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]