Jak reklamować biznes? Produkcja filmów promocyjnych

10 marca 2020

Jeden obraz jest wart więcej niż tysiące słów – to słynne wszystkim powiedzenie. Znajduje ono potwierdzenie też w marketingu, który od lat korzysta ze skuteczności wizualnych środków przekazu. Na początku były to wyłącznie zdjęcia, jednakże wraz z postępem techniki i popularyzacją kinematografii, a potem telewizji i internetu, z czasem zaczęły wypierać je filmy. Dziś filmy są jednym z filarów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – zarówno jeśli idzie o kształtowanie wizerunki marki, promocję konkretnego produktu czy też akcje społeczne. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim różnorodność ich odmian, wśród których łatwo można znaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.

Produkcja filmów – jak firmy i podmioty publiczne korzystają z nich do promocji?

Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym rodzajem produkcji filmowych, pomocnym w trakcie promocji marki. Doskonale znamy je z ekranów telewizorów, jednakże ostatnimi czasy głównym kanałem ich rozpowszechniania jest również internet – niejednokrotnie spotykamy je na portalach informacyjnych bądź YouTube, dodatkowo popularną praktyką jest wyświetlanie ich na ekranach w tramwajach i autobusach. Wypada napomknąć także o firmach korporacyjnych, które są istotnym elementem planu budowania pożądanego wizerunku marki w oczach potencjalnych pracowników oraz klientów. Ważnym gatunkiem są poza tym filmy promocyjne. Ich opracowanie zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również inne podmioty – m.in. te parające się reklamą regionów bądź miast, organizacji pożytku publicznego czy fundacji. To instrument nadający się znakomicie do zaprezentowania przebiegu wszelakiego typu inwestycji (np. budowy biurowców czy obwodnic), piękna danego miejsca bądź informacji o działaniach mających na celu wsparcie potrzebujących. Analogicznym typem są filmy eventowe, będące rodzajem podsumowania różnych imprez branżowych.

Wykonanie filmów promocyjnych zleć kompetentnemu studiu

Aby promocja oparta o filmy reklamowe dała planowane efekty, muszą one wyróżniać się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów należy zlecić sprawdzonej, kompetentnej firmie. Rangę usług świadczonych przez wybrane studio przybliży nam jego portfolio. Równie istotne jest również to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi m.in. o drony umożliwiające wykonanie fascynujących ujęć z powietrza, praktycznie niezastąpionych w dzisiejszych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.