Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

8 maja 2022

Sprawdź, kto ma w swojej ofercie audyt sklepu internetowego.

Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem licznych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie możliwości rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się strony, tytuły i opisy meta i wiele innych aspektów. Nie licząc samego wykazania błędów oraz uchybień, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone także instrukcje odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem użyteczności, zawartości strony, zgodności ze normami W3C, jak również poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które pozwolą je naprawić.

Bezpłatny audyt SEO nie odkryje wszystkich nieprawidłowości na stronie

W sieci można znaleźć dużo narzędzi i stron, przy użyciu których można w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony internetowej. Pozytywy tej opcji? Cena oraz szybkość. Minusy? Całkiem sporo. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z niewielką liczbą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już odnajdą pewne błędy na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Sporo błędów (m.in. w kodzie) wychwycić można jedynie w trakcie analizy wykonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się z reguły od tygodnia do blisko miesiąca. Okres na dostarczenie raportu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie poważne problemy występujące na stronie. Jeżeli strona była postawiona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na gotowym szablonie, to błędów do naprawienia może być sporo. Gdy strona wolno się wczytuje i ma w zasadzie zerową widoczność na najważniejsze dla klienta frazy, to też są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Jakie problemy ujawnia SEO audyt?

Dobrze przeprowadzony audyt SEO może obnażyć mnóstwo wad witryny, w szczególności:

  • powolne wczytywanie się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • niska jakość treści na stronie,
  • jakość kodu strony,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]