Pawilony są pomocne w każdej firmie handlowej. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też być nadrzędnym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych imprez, a dodatkowo, dzięki szybkiemu montażowi i mobilności, używa się ich np. do handlu w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. By pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, powinien być właściwie dobrany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
Producenci sprzedają różne warianty przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Charakteryzują się stosunkowo szybkim montażem, aczkolwiek ich przenośność jest znacznie mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich daleko droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kas biletowych bądź kiosków.
Pawilon namiot – kiedy warto go używać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub najważniejsze są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje odznaczają się sporą wytrzymałością, będąca wynikiem wykorzystania do ich produkcji wysokiej klasy tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na trudne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie prawidłowo konserwowany, posłuży wiele lat – także przy intensywnej eksploatacji.