O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google to kara nakładana na portale internetowe, które nie są stworzone zgodnie z opracowanymi przez Google zasadami dla twórców stron. Spotkać możemy dwa typy filtrów – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Filtr Google i co dalej?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób naruszają wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.