Potrzebujesz porady agencji SEO? Dobrze trafiłeś!
Firmy i administratorzy witryn internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie starań samemu. Nie mając kwalifikacji w obszarze SEO i nie śledząc systematycznie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, jednakże nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, kreatywnego pisania i projektowania graficznego, którzy służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Profesjonalna firma SEO opracowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Agencji SEO w naszym kraju jest sporo. Czym kierować się w trakcie szukania firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych i reklamowych, co roku rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę warto zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Dobra agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, a także przekazuje raporty z ukończonych działań i ich następstwa.
Następna licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie strategii prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach bądź artykułach, które chce wypromować.
Rozliczenie za usługi agencji SEO – jakim ofertom nie wierzyć
Nieufnie warto potraktować firmy SEO, które proponują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim systemie klient płaci agencji SEO wtedy, gdy frazy kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 bądź Top10). To nadal całkiem popularny sposób rozliczeń, jednakże niesie ze sobą spore ryzyko – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, więc dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, aby opracować dogłębny audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie przedstawione w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]