Masz nieterminowych klientów? Czas rozważyć automatyczną windykację należności

17 lutego 2023

Szukasz wiadomości o automatycznej windykacji należności? Dobrze trafiłeś!

Może być mnóstwo przeróżnych powodów, dlaczego klienci nie płacą na czas za zrealizowaną usługę. Problem z nieopłaconymi należnościami mają zarówno przedsiębiorców, którzy świadczą usługi dla biznesu, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.

Windykacja – czynności, mające na celu wyegzekwowanie spłaty zaległości

Przedsiębiorca ma prawo dochodzić niespłaconych należności poprzez windykację. Choć określenie to prawie każdemu źle się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w trakcie którego podejmuje się wobec dłużnika szereg działań dopuszczone w aktualnych normach prawnych. Czynności te dążą do ściągnięcia zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, innymi słowy cykliczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i przypominanie o wymogu przelania opłaty. Gdy ta metoda windykacji nie zadziała, kolejną opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset klientami i każdego miesiąca generuje podobną liczbę paragonów i faktur, niebezpieczeństwo, że jakaś część opłat nie zostanie wniesiona w określonym terminie z pewnością rośnie. W uporządkowaniu całego procesu powiązanego z księgowaniem przelewów pomoże aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje także modułem automatycznej windykacji.

Automatyczna windykacja – ustaw indywidualne harmonogramy działań

Robot Flobo nie tylko sprawdza, czy na konto wpłynął przelew od kontrahenta, ale w przypadku wykrycia jej braku we wskazanym terminie, rozpoczyna ona procedurę przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Właściciel firmy wykorzystujący to narzędzie może dodać swoje harmonogramy działań wszczynanych w stosunku do nieterminowych klientów, definiując m.in. przerwy między poszczególnymi wiadomościami upominającymi. Przypomnienie o przybliżającym się terminie zapłaty za fakturę emitowana jest z aplikacji również przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w minionym kwartale dwa razy wykonali przelew z opóźnieniem bądź którzy nie opłacili faktury w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeżeli wiadomości z przypomnieniem nie poskutkują, następnymi etapami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez aplikację Flobo jest wystawienie noty księgowej o równowartości 40 EUR, a potem zgłoszenie informacji o dłużniku do BIG. Na koniec, jeżeli wspomniane wyżej działania zadziałają, aplikacja przekaże sprawę do e-sądu.

Korzystanie z aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza czas poświęcany na monitorowanie wpływających należności, a po pewnym okresie skutkuje również istotną poprawą terminowości u klientów.

Flobo

Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail: [email protected]