Budowanie prężnej witryny internetowej wymaga jej efektywnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była zauważalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Czasami jednak nasze zabiegi wywołują złamanie norm prawidłowego SEO i strona może zostać ukarana przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – co oznaczają?
Ban od Google to najgorszy sposób kary, który może dotknąć portal w sieci. Jest to bezwzględne usunięcie jej z wyników wyszukiwarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Po zablokowaniu witryny ilość naszych gości momentalnie spadnie, gdyż gros użytkowników korzysta z Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co też źle oddziałuje na klikalność witryny. Występują stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne, a także zakładane mechanicznie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.
Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są np. za stosowanie nadmiernej ilości odsyłaczy promujących naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej najlepszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google musimy uprzednio zgłębić jego podłoże. Warto zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która kompleksowo upora się z banem. Proces może niestety ciągnąć się do 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.